Waarom SEA uitbesteden
Wij hebben veel kennis en ervaring op het gebied van adverteren in de zoekmachine, om jouw campagnes op de meest efficiënte manier op te zetten en te optimaliseren. Zo haal je het maximale rendement uit jouw advertentiebudget en kun jij je richten op jouw corebusiness.
Wat wij bieden
Wat wij bieden
Direct een adviesgesprek inplannen
Wat onze klanten zeggen
Voor mij was Jan een rots in de branding
Met Jan heb ik ruim 6 jaar intensief samengewerkt. We stonden voor een megaklus: de bouw en transitie van het oude dierenpark Emmen naar het nieuwe park Wildlands. Wat iedereen voor onmogelijk hield, is ons gelukt. We hadden iedereen nodig en iedereen was er! Jan was destijds hoofd Plant&Dier. Voor mij was Jan een rots in de branding.
Verder lezen
Lisette de Ruigh
Vooral praktisch denken en te werk gaan past bij Jan
Ik heb 15 jaar met Jan samengewerkt en in die 15 jaar heb ik Jan leren kennen als een zeer toegankelijke en fijne collega. Altijd een duidelijke mening en daardoor een collega met wie ik altijd heel goed kon sparren. Leiderschapstrainingen, projecten met scholen of andere instanties, Jan dacht graag overal in mee en pilots draaien binnen zijn afdeling juichte hij toe. Vooral praktisch denken en te werk gaan past bij Jan en juist dat vond ik altijd heel erg prettig.
Janneke Knegtering
HR Professional bij Dion Groep
Erg goede ervaringen met Bureau Bijma
Julius van Bragt
Onze werkwijze
Stap 1
Nulmeting en doelen bepalen
- In de eerste fase zullen we kijken naar de kansen. Op basis van de kansen zullen wij samen doelen gaan opstellen.
Stap 2
- Een doordacht opgezet account is de basis voor het realiseren van winstgevende campagnes. Dankzij goede metingen en analyses kun je precies bepalen waar resultaten behaald worden en waar je kosten kunt besparen. Het is immers zonde om overbodig advertentiebudget te verspillen.
Stap 3
- Wij creëren campagnes die specifiek gericht zijn op jouw doelgroep, zodat jij het maximale resultaat kunt bereiken met jouw advertenties.
Stap 4
Voortgang en optimalisatie
- Maandelijks hebben wij een voortgangsgesprek om de taken en resultaten van de afgelopen maand te bespreken en te kijken naar de toekomstige periode.
Samen starten aan jouw project?
Stap 1
Nulmeting en bepalen doelen
- In de eerste fase zullen we kijken naar de kansen. Op basis van de kansen zullen wij samen doelen gaan opstellen.
Stap 2
Inrichten van account
- Een doordacht account is de basis voor het realiseren van winstgevende campagnes. Dankzij goede metingen en analyses kun je bepalen waar resultaten behaald worden en waar je kunt besparen.
Stap 3
- Wij creëren campagnes die specifiek gericht zijn op jouw doelgroep, zodat jij het maximale resultaat kunt bereiken met jouw advertenties.
Stap 4
- Maandelijks hebben wij een voortgangsgesprek om de taken en resultaten van de afgelopen maand te bespreken en te kijken naar de toekomstige periode.
Samen starten aan jouw project?
Veelgestelde vragen
Wat is belangrijk bij SEA?
Wat zijn de voordelen van SEA?
SEA (Search Engine Advertising) heeft verschillende voordelen voor bedrijven die hun online aanwezigheid willen vergroten en meer klanten willen bereiken. Enkele van de voordelen van SEA zijn:
- Direct resultaat: met SEA kun je snel resultaat zien en direct verkeer naar je website genereren.
- Gericht adverteren: met SEA kun je specifieke doelgroepen targeten op basis van bijvoorbeeld locatie, interesses of zoekwoorden.
- Controle over budget: je kunt zelf bepalen hoeveel budget je aan SEA wilt besteden en dit budget ook aanpassen wanneer nodig.
- ROI meten: met SEA kun je precies meten wat je investering oplevert en welke advertenties het meeste resultaat opleveren. Zo kun je je SEA-campagnes optimaliseren voor een beter rendement.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO en SEA zijn beide vormen van online marketing, maar er is een belangrijk verschil tussen de twee:
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie) en heeft als doel om je website zo te optimaliseren dat deze hoger in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google of Bing verschijnen. Dit gebeurt door middel van technische aanpassingen aan de website en het creëren van relevante en kwalitatieve content.
SEA staat voor Search Engine Advertising en betreft het plaatsen van betaalde advertenties boven of naast de organische zoekresultaten in zoekmachines zoals Google. Hierbij betaal je per klik op de advertentie en kun je door middel van targeting je advertenties richten op specifieke doelgroepen.
Kort gezegd is het verschil tussen SEO en SEA dus dat SEO gericht is op het optimaliseren van de organische zoekresultaten en SEA gericht is op het adverteren in de betaalde zoekresultaten.