Een dofollow link is een standaard hyperlink op een website. Deze wordt gevolgd door Google. Hierdoor weegt het mee in de ranking van een website. Het is het tegenovergestelde van een nofollow link, die Google niet volgt. 

Waarom zijn dofollow links belangrijk voor SEO?

Met dofollow links geef je link juice door van de ene naar de andere website. Dit is voor Google een signaal van autoriteit. Hoe meer dofollow links een website ontvangt, des te hoger de autoriteit. Dit draagt bij aan hogere rankings, met meer organisch verkeer tot gevolg. 

Wat is het verschil tussen dofollow en nofollow links?

Dofollow links worden wel door Google gevolgd en nofollow links niet. Dofollow links dragen bij aan de rankings van een pagina. Een link naar een relevante, kwalitatieve pagina heeft doorgaans een positieve invloed hierop. Een nofollow link heeft geen invloed op de positie van een pagina in Google. De zoekmachine volgt deze niet. Op het gebied van autoriteit is het veel minder waard om een nofollow link te ontvangen dan een dofollow link. 

Hoe krijg je meer dofollow links?

Meer dofollow links krijgen, kan op verschillende manieren, waaronder:

  • Gastbloggen: Ten eerste kun je gastbloggen. Hierbij schrijf je een blog voor een andere website, waarvoor je in ruil een link ontvangt.
  • Goede content maken: De meest organische manier om dofollow links te krijgen, is het maken van goede content. Dit vergroot de kans dat websites uit zichzelf naar je linken.
  • Samenwerken: Een andere manier is samenwerken met andere websites. Werk je met meerdere sites samen, dan kun je bijvoorbeeld een A-B-C linkstructuur opzetten. Hierbij linkt website A naar B, B naar C en C naar A.

 

Inhoudsopgave

Download gratis GA4 whitepaper

In deze whitepaper zullen we je stapsgewijs uitleggen hoe je GA4 kunt instellen, gebruiken en analyseren.

Je download is geslaagd. Check je mail voor de whitepaper.