Het belang van goede data
Het verzamelen van goede gegevens is ook van cruciaal belang voor het nemen van strategische beslissingen. Met de juiste gegevens kun je betrouwbare prognoses maken, de vraag van de markt begrijpen en jouw concurrentiepositie versterken.
Wat wij bieden
Wij zijn gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven bij het verzamelen van de juiste data, zodat deze bedrijven een helder beeld krijgen van hun bedrijfsdoelen en de te maken keuzes. Het is van cruciaal belang om te bepalen welke gegevens er nodig zijn om jouw online acties correct uit te voeren.
Het verzamelen van de juiste gegevens is van groot belang, omdat het de basis vormt voor de beslissingen die je als bedrijf neemt. Wanneer je niet de juiste gegevens verzamelt, kunnen je beslissingen verkeerd zijn en jouw bedrijf schade toebrengen. Het verzamelen van de juiste gegevens kan voor sommige bedrijven een complexe taak zijn.
Wij hebben uitgebreide ervaring in het verzamelen en analyseren van gegevens voor verschillende bedrijven. Wij werken samen met jou om jouw bedrijfsdoelen te begrijpen en te bepalen welke gegevens er nodig zijn om deze doelen te bereiken.
Wat wij bieden
Het verzamelen van de juiste gegevens is van groot belang, omdat het de basis vormt voor de beslissingen die je als bedrijf neemt. Wanneer je niet de juiste gegevens verzamelt, kunnen jouw beslissingen verkeerd zijn en jouw bedrijf schade toebrengen. Het verzamelen van de juiste gegevens kan voor sommige bedrijven een complexe taak zijn.
Wij hebben uitgebreide ervaring in het verzamelen en analyseren van gegevens voor verschillende bedrijven. Wij werken samen met jou om jouw bedrijfsdoelen te begrijpen en te bepalen welke gegevens er nodig zijn om deze doelen te bereiken.
Direct een adviesgesprek inplannen
Wat onze klanten zeggen
Geen onhaalbare ambities, maar wel de lat hoog leggen
Ik heb met Jan Bijma intensief samengewerkt in mijn tijd als voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen. Jan viel in die vereniging op doordat hij heel realistisch midden tussen de mensen stond. Geen onhaalbare ambities, maar wel de lat hoog leggen, voor zichzelf en voor de mensen om hem heen.
Verder lezen
Want wat vandaag prima is, is morgen nog goed genoeg en overmorgen onvoldoende. Jan wist die lat steeds een stukje hoger te leggen, zonder daarbij het contact met de omgeving te verliezen; sterker nog, hij kreeg de mensen om hem heen mee naar steeds een hoger niveau. ‘Als je zelf niet verandert, dan word je veranderd’ was het credo dat hij zijn omgeving meegaf en daarmee kréég hij hen ook mee. Een gewone nuchtere benadering, maar daarmee kom je het verst!
Marc Damen
Voormalig directeur Diergaarde Blijdorp
Voor mij was Jan een rots in de branding
Met Jan heb ik ruim 6 jaar intensief samengewerkt. We stonden voor een megaklus: de bouw en transitie van het oude dierenpark Emmen naar het nieuwe park Wildlands. Wat iedereen voor onmogelijk hield, is ons gelukt. We hadden iedereen nodig en iedereen was er! Jan was destijds hoofd Plant&Dier. Voor mij was Jan een rots in de branding.
Verder lezen
Lisette de Ruigh
Een serieuze en doelgerichte aanpak
Tobias is een serieuze, doelgerichte freelancer. Ik heb hem leren kennen als hongerig naar kennis en ondernemend. Hij heeft zich bij ons in korte tijd digital marketing (SEO, Google Ads) eigen gemaakt waarbij hij opereert vanuit de kaders gesteld door de opdrachtgever. Met zijn strakke projectmanagement kom je als opdrachtgever niet voor verrassingen te staan.
Menno Oomkens
Advies en projectmanager
Onze werkwijze
Stap 1
- In deze eerste stap gaan wij kijken welke data wordt vergaard via de website, webshop en andere systemen.
Stap 2
Vaststellen welke data nodig is
- Vervolgens zullen we samen gaan kijken welke data nodig is voor het behalen van de online doelen.
Stap 3
- Nadat wij samen hebben bepaald welke data er nodig is voor het behalen van de online doelen zullen wij de data juist vergaren via de tools die we samen hebben vastgesteld.
Stap 4
Testen
- Nadat we alle data op de juiste manier hebben vergaard gaan we kijken of alles goed wordt doorgemeten, zodat wij zeker weten dat alle doelen juist inzichtelijk komt.
Samen starten aan jouw project?
Stap 1
- In deze eerste stap gaan wij kijken welke data wordt vergaard via de website, webshop en andere systemen.
Stap 2
- Vervolgens zullen we samen gaan kijken welke data nodig is voor het behalen van de online doelen.
Stap 3
Instellen van de datavergaring
- Nadat wij samen hebben bepaald welke data er nodig is voor het behalen van de online doelen zullen wij de data juist vergaren via de tools die we samen hebben vastgesteld.
Stap 4
Testen
- Nadat we alle data op de juiste manier hebben vergaard gaan we kijken of alles goed wordt doorgemeten, zodat wij zeker weten dat alle doelen juist inzichtelijk komt.
Samen starten aan jouw project?
Veelgestelde vragen
Hoe stel je Google Analytics in?
joOm Google Analytics 4 in te stellen, moet je de volgende stappen volgen:
- Maak een Google Analytics 4-property aan in jouw Google Analytics-account.
- Installeer de GA4-trackingcode op jouw website of mobiele app.
- Configureer jouw gebeurtenissen, doelen en andere trackingopties in GA4.
- Stel aangepaste dimensies en statistieken in voor het meten van specifieke gegevens.
- Stel jouw rapportagedashboard en gegevensweergaven in.
Als je niet bekend bent met GA4 of hulp nodig hebt bij het instellen ervan, dan kun je contact met ons opnemen. We helpen je graag verder.
Wat is Google Analytics 4?
Waarom Google Analytics 4 instellen?
De oude versie van Google Analytics, Universal Analytics, is in juli 2023 stopgezet. Dit kan betekenen dat de gegevens die je de afgelopen jaren hebt verzameld, verloren gaan. Het is daarom van groot belang dat je overstapt op de nieuwe versie van Google Analytics om ervoor te zorgen dat de data van jouw website niet zal verdwijnen. Zo kun je waardevolle inzichten blijven krijgen in het gedrag van jouw websitebezoekers en jouw online marketingstrategieën optimaliseren.