Verbeter je Google Ads met Afbeeldingextensies die dynamisch zijn

Dynamische Afbeeldingextensies

Onlangs is er een nieuwe functie toegevoegd aan Google Ads waardoor je als adverteerders dynamische afbeeldingen kunt gebruiken in tekstadvertenties. Dit visuele component maakt de advertenties niet alleen aantrekkelijker, maar verhoogt ook de relevantie ervan, waardoor mensen er dus vaker op zullen klikken.

Wat zijn advertentie-extensies?

Advertentie-extensies zijn hulpmiddelen die extra informatie toevoegen aan standaard tekstadvertenties op Google. Hiermee kunnen adverteerders meer relevante details verstrekken die potentiële klanten kunnen interesseren en zo de doorklikratio (CTR) verhogen. Enkele van de meest populaire extensies zijn:

  • Sitelinkextensies
  • Highlight-extensies
  • Bedrijfsinformatie
  • Locatie-extensies
  • Extensies voor oproepen
  • Prijsuitbreidingen
  • App-extensies
  • Leadformulierextensies
  • Promotie-extensies
  • Geautomatiseerde extensies

Nieuw: Dynamische Afbeeldingextensies

Het nieuwste type is de dynamische afbeeldingextensie. Dit proces gaat automatisch door relevante afbeeldingen van een landingspagina te kiezen en deze vervolgens weer te geven bij de desbetreffende advertentie, na een grondige kwaliteitscontrole natuurlijk. Hierdoor worden niet alleen betere prestatieresultaten behaald voor uw advertentie, maar wordt ook een visueel aantrekkelijk element toegevoegd dat een aanvulling vormt op de statische beeldextensies.

Hoe werken dynamische afbeeldingextensies?

Dynamische afbeeldingextensies worden weergegeven binnen het zoeknetwerk van Google. Afhankelijk van wat de gebruiker specifiek zoekt, kiest Google de meest geschikte extensies om de advertentieprestatie te optimaliseren. Deze extensies verhogen zichtbaarheid en ranking in zoekresultaten door meer relevante inhoud toe te voegen.

Vereisten voor het gebruik van Dynamische Afbeeldingextensies

Om deze geavanceerde functie te kunnen gebruiken zijn er een aantal vereisten:

  • Het moet duidelijk zijn dat je je aan de beleidsregels houdt binnen je Google Ads-account.
  • Het account moet geschikt zijn voor bepaalde branches, niet gerelateerd aan gevoelige onderwerpen zoals seks, alcohol of gokken.
  • Het account moet minimaal 90 dagen actief zijn geweest.

Neem direct contact op
Voor de mogelijkheden

Download gratis GA4 whitepaper

In deze whitepaper zullen we je stapsgewijs uitleggen hoe je GA4 kunt instellen, gebruiken en analyseren.

Je download is geslaagd. Check je mail voor de whitepaper.