Social media marketing

Adverteren op social media is een effectieve manier om jouw bedrijfsidentiteit te communiceren aan je doelgroep. Wij maken resultaatgerichte social media advertenties, met aangepaste banners, strategisch doordachte teksten en een optimale aanpak die aansluiten bij jouw online identiteit. Onze praktische en creatieve benadering maakt ons de juiste partij voor jouw social media marketing.

Waarom social media marketing uitbesteden

Social media marketing kan zeer effectief zijn, maar het opzetten en uitvoeren van een succesvolle campagne vergt veel tijd en inspanning. Door het uitbesteden van jouw social media marketing aan ons kun je profiteren van onze kennis en expertise, tijd besparen en jouw eigen middelen inzetten voor andere belangrijke aspecten van jouw bedrijfsvoering.
Social media

Wat wij bieden

Wij helpen bedrijven bij het creëren van een effectieve online identiteit, gebaseerd op bewezen strategieën. Wij helpen jou bij het verbeteren van jouw online zichtbaarheid door middel van gerichte advertenties op social media, waardoor jij meer zichtbaar en aantrekkelijk bent voor potentiële klanten. Maandelijks opzegbare contracten, praktische aanpak en focus op uitdagingen. Verbeter jouw online zichtbaarheid met onze social media diensten.

Wat wij bieden

Wij helpen bedrijven bij het creëren van een effectieve online identiteit, gebaseerd op bewezen strategieën. Wij helpen jou bij het verbeteren van jouw online zichtbaarheid door middel van gerichte advertenties op social media, waardoor jij meer zichtbaar en aantrekkelijk bent voor potentiële klanten. Maandelijks opzegbare contracten, praktische aanpak en focus op uitdagingen. Verbeter jouw online zichtbaarheid met onze social media diensten.

Direct een adviesgesprek inplannen

Wat onze klanten zeggen

Erg goede ervaringen met Bureau Bijma

Ik heb erg goede ervaringen met Bureau Bijma. Tobias is mijn partner op het gebied van online marketing. Hij staat altijd voor je klaar en zorgt ervoor dat het geregeld wordt. Ik ben blij met mijn sparringspartner.
Julius van Bragt
Eigenaar YSVB

Voor mij was Jan een rots in de branding

Met Jan heb ik ruim 6 jaar intensief samengewerkt. We stonden voor een megaklus: de bouw en transitie van het oude dierenpark Emmen naar het nieuwe park Wildlands. Wat iedereen voor onmogelijk hield, is ons gelukt. We hadden iedereen nodig en iedereen was er! Jan was destijds hoofd Plant&Dier. Voor mij was Jan een rots in de branding.

Verder lezen
Altijd vrolijk, altijd duidelijk, altijd betrouwbaar, altijd creatief en super eerlijk. Daarmee wist ik altijd wat ik aan Jan had, ik kon op hem bouwen en wist ook wanneer hij zaken anders zag dan ik dat zag. We kwamen er altijd beter uit en ik denk regelmatig met weemoed terug aan die tijd, waarin we heel veel plezier hadden samen! Ik wens iedereen een Jan toe!
Lisette de Ruigh
Directeur Keuren Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit

Een serieuze en doelgerichte aanpak

Tobias is een serieuze, doelgerichte freelancer. Ik heb hem leren kennen als hongerig naar kennis en ondernemend. Hij heeft zich bij ons in korte tijd digital marketing (SEO, Google Ads) eigen gemaakt waarbij hij opereert vanuit de kaders gesteld door de opdrachtgever. Met zijn strakke projectmanagement kom je als opdrachtgever niet voor verrassingen te staan.

Menno Oomkens

Advies en projectmanager

Onze werkwijze

^
Stap 1

Nulmeting en doelen bepalen

  • In de eerste fase zullen we kijken naar de kansen. Op basis van de kansen zullen wij samen doelen gaan opstellen.
^
Stap 2
Inrichten van account

  • Een doordacht opgezet account is de basis voor het realiseren van winstgevende social media campagnes. Dankzij goede metingen en analyses kun je precies bepalen waar resultaten behaald worden en of jouw identiteit goed wordt uitgedragen.
^
Stap 3
Opzetten campagnes

  • Wij creëren social media campagnes die specifiek gericht zijn op jouw doelgroep, zodat jij het optimale resultaat kunt bereiken met jouw campagne.
^
Stap 4
Voortgang en optimalisatie

  • Maandelijks hebben wij een voortgangsgesprek om de taken en resultaten van de afgelopen maand te bespreken en te kijken naar de toekomstige periode.

Samen starten aan jouw project?

^
Stap 1

Nulmeting en bepalen doelen

  • In de eerste fase zullen we kijken naar de kansen. Op basis van de kansen zullen wij samen doelen gaan opstellen.
^
Stap 2

Inrichten van account

  • Een doordacht account is de basis voor het realiseren van winstgevende social media campagnes. Dankzij goede metingen en analyses kun je precies bepalen waar resultaten behaald worden!
^
Stap 3
Opzetten campagnes

  • Wij creëren social media campagnes die specifiek gericht zijn op jouw doelgroep, zodat jij het optimale resultaat kunt bereiken met jouw campagne.
^
Stap 4
Voortgang en optimalisatie

  • Maandelijks hebben wij een voortgangsgesprek om de taken en resultaten van de afgelopen maand te bespreken en te kijken naar de toekomstige periode.

Samen starten aan jouw project?

Veelgestelde vragen

Hoe maak je een social media marketing plan?
Elk bedrijf heeft een eigen identiteit en daarom is het belangrijk om een op maat gemaakt social media plan te ontwikkelen. Dit kan worden bereikt door samen met je team te gaan brainstormen over welke social media uitingen passen bij de doelgroep en welke kanalen het meest geschikt zijn om deze doelgroep te bereiken. Door vragen te stellen zoals: “Op welke tijden zit je doelgroep op social media?” en “Wat zijn je doelen met social media?” kun je een strategie ontwikkelen die aansluit bij de wensen van je doelgroep en ervoor zorgt dat je content effectief is.
Welke doelen kun je stellen in een social media plan?
Het belang van social media verschilt sterk per branche en bedrijf. Toch wordt social media vaak ingezet om de bekendheid en zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten. Het delen van relevante content en het interactief zijn met de doelgroep kan leiden tot meer awareness en een grotere betrokkenheid bij de volgers. Dit kan op lange termijn leiden tot meer klanten en omzet. Het is daarom belangrijk om te onderzoeken welke social media kanalen het meest geschikt zijn voor jouw bedrijf en doelgroep, en om een passende strategie te ontwikkelen om zo effectief mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden van social media.
Hoe vertaal ik mijn identiteit door middel van social media marketing?

Om jouw bedrijfsidentiteit goed over te brengen via social media marketing, is het belangrijk om te beginnen met het bepalen van je kernwaarden en missie. Vervolgens kan je deze elementen verwerken in jouw contentstrategie en visuele uitingen op social media.

Het is belangrijk om consistent te blijven in de stijl, tone-of-voice en inhoud van jouw posts om een herkenbaar beeld te creëren voor jouw volgers. Gebruik bijvoorbeeld jouw huisstijl en kleurenschema in je visuals en houdt dezelfde tone-of-voice aan in jouw teksten.

Daarnaast kan je ook storytelling gebruiken om jouw bedrijfsidentiteit te communiceren. Vertel bijvoorbeeld het verhaal achter jouw bedrijf, de oprichter of de producten/diensten die je aanbiedt. Door het delen van persoonlijke en authentieke verhalen kan je een sterke band creëren met jouw volgers.

Als laatste kan je ook samenwerken met influencers en andere bedrijven die dezelfde kernwaarden hebben als jouw bedrijf. Dit kan helpen om jouw identiteit nog beter over te brengen aan jouw doelgroep en de juiste mensen aan te trekken naar je social media profiel.

Direct een adviesgesprek inplannen

Download gratis GA4 whitepaper

In deze whitepaper zullen we je stapsgewijs uitleggen hoe je GA4 kunt instellen, gebruiken en analyseren.

Je download is geslaagd. Check je mail voor de whitepaper.